• شهریار ، میدان بسیج ، خیابان بابابزرگی
  • 021-65271660-3
  • info@milad-hospital.ir
  • آشنایی پرسنل بیمارستان میلاد شهریار با بیماری HIV

    به گزارش روابط عمومی بیمارستان، روز سه شنبه ۲۲ آبان ماه ۹۷ خانم دکتر مهاجری از طرف شبکه بهداشت و درمان شهریار در بیمارستان میلاد این شهر جهت آموزش کامل و کلی پرسنل و کارکنان بیمارستان شرف یاب شدند و طی یک جلسه ۲ ساعته که با حضور تمامی پرسنل بیمارستان میلاد شهریار برگزار گردید نحوه آشنایی، مقابله و پیش گیری و همچنین راه های درمان این بیماری را تشریح نمودند.

    تخمین زده می‌شود که حدود ۹۰ هزار نفر مبتلای به اچ آی وی  در کشور باشند که از این تعداد، اندکی بیش از ۲۷ هزار نفر شناسایی شده اندو بقیه هنوز شناسایی نشده اند. بنابراین لازم است همه و به ویژه نوجوانان و جوانان آموزشهایی در راستای پیشگیری ببینند چون تاکنون واکسن و یا علاج قطعی برای این مشکل کشف نشده است.

    در شهرستان شهریار نیز حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر تخمین زده می شود که مبتلا به ویروس HIV هستند و از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر شناسایی شده اند که با وجود مراکز پیش گیری و درمان شهرستان پیشنهاد شد تا افراد مشکوک به این بیماری هرچه زود تر جهت درمان و شناسایی اقدام نمایند.

    افراد آلوده به HIV ممکن است سالها کاملاً سالم بمانند و حتی خودشان ندانند که آلوده هستند. لذا با توجه به امکاناتی که در منطقه در جهت جلوگیری از این بیماری وجود دارد باید نهایت استفاده ببریم. فقدان اطلاعات کافی درباره ویروس اچ آی وی به خصوص در میان نوجوانان و جوانان در حال حاضر چالشی مضاعف در این زمینه است. خوشبختانه نشانه های امیدوار کننده ایی وجود دارند که حرکت در جهت پایان بخشیدن به شیوع ایدز، در حال نیرو گرفتن است. برنامه های بیشتری سعی در خدمت رسانی به مردم دارند که بیشتر آنها توسط خود جوانان هدایت و رهبری می شوند.

    در این جلسه راه های انتقال این ویروس، افراد مبتلا به آن، افراد مشکوک به بیماری و همچنین راه های پیش گیری و نحوه مراقبت های آن بیان گردید. دکتر آقایی رئیس بیمارستان میلاد نیز ضمن خوشامد گویی به مهمانان این آموزش ها را در راستای اهداف مهم نام بردند و با توجه به نزدیک بودن روز جهانی ایدز بیان کردند:

    وقتی ویروس HIV وارد بدن فردی شود به تدریج قدرت دفاعی بدن وی ضعیف می شود و این فرد در برابر انواع بیماریها و عفونتها حتی آنهایی که در حالت عادی بیماری زا نیستند آسیب پذیر میگردد. لذا با توجه به سابقه های پزشکی، عقل حکم می کند هرچه زودتر افراد مشکوک به این بیماری بدون هیچ ترس و واهمه جهت شناسایی اقدام نمایند و ما این آموزش ها را در همه افراد مشغول به کار در بیمارستان میلاد اعم از پزشکی و غیر پزشکی و همچنین جهت آگاهی خانواده های ایشان لازم می دانیم.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد:

    تلاش های پیگیر دولت و وزارت بهداشت ایران در به رسمیت شناختن آمار رو به رشد شیوع اچ آی وی و تعهدش برای مقابله با آن قابل ستایش است و در پایان یک بار دیگر از تعهد و تلاش های بی وقفه شما برای مقابله با همه گیری ویروس ایدز تشکر می کنم.

    ارسال یک پاسخ ←

ارسال یک پاسخ

لغو پاسخ

عکسها