• شهریار ، میدان بسیج ، خیابان بابابزرگی
  • 021-65271660-3
  • info@milad-hospital.ir
  • آموزش اقدامات اورژانسی و کمک های اولیه در بیمارستان میلاد شهریار

    به گزارش روابط عمومی بیمارستان، در راستای ارتقا سطح سلامتی، آموزشی تحت عنوان اقدامات اورژانسی و کمک های اولیه ویژه کلیه پرسنل بیمارستان میلاد برگزار گردید. در این جلسه اقدامات پیشگیرانه برای افراد غیر حرفه ای اعم از سوختگی، قطع عضو، ایست قلبی، برق گرفتگی و خفگی به صورت کامل شرح داده شد.

    مهارت در اجرای کمک های اولیه و تکنیک های خاصی که در لحظات اول بروز اتفاقات ناخوشایند باید انجام داد یکی از چیزهایی است که می تواند به راحتی تفاوت بین مرگ و زندگی خود یا دیگران باشد. یادگیری تکنیک های کمک های اولیه برای هر کسی ضروری است و باید با روش های ساده نجات افراد در شرایط بحرانی و قبل از انتقال به بیمارستان آشنایی نسبی داشت.

    دکتر پژمان آقایی رئیس بیمارستان میلاد شهریار در این رابطه افزود: امروزه دیگر فراگیری کمک‌های اولیه به واسطه رابطه نزدیکی که با جان انسان‌ها دارد، یک امر مهم و ضروری و به‌عنوان یک مهارت زندگی برای اعضای جامعه به حساب می‌آید.
    وی ادامه داد: در بسیاری از موارد حتی ما در مقام افراد عادی نمی‌دانیم چطور باید یک بیماری را که دچار سکته شده یا ستون فقرات وی در یک تصادف شدید آسیب دیده به کنار خیابان منتقل کنیم تا آمبولانس سر برسد؛ بعضا نیز پیش می‌آید که با یک نفس مصنوعی ساده فرد مصدوم از مرگ رهایی می‌یابد. هدف اصلی از اقدامات کمک های اولیه جلوگیری از مرگ، پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت ضایعات، صدمات و عوارض بعدی یا کاهش درد و رنج مصدوم پیش از ارجاع به پزشک و پیش از انتقال به مراکز درمانی است؛ این اقدامات می‌توانند شامل اقدامات جسمی یا روحی باشند. برای پرسنل و کارکنان بیمارستانی بسیار ضروری است تا با کمک های اولیه آشنا باشند زیرا جانبازان و بیماران بیمارستان و حتی بستگان افراد ممکن است با توجه به مجروحیت های جسمی حین اتفاقات ناگوار در معرض آسیب ها و حوادث قرار گیرند.

    ارسال یک پاسخ ←

ارسال یک پاسخ

لغو پاسخ

عکسها