• شهریار ، میدان بسیج ، خیابان بابابزرگی
  • 021-65271660-3
  • info@milad-hospital.ir
  • برگزاری آموزش احیای ریوی قلبی در بیمارستان میلاد شهریار

    به گزارش روابط­عمومی بیمارستان، کلاس آموزشی احیای ریوی قلبی (CPR) پایه ویژه کلیه کارکنان بیمارستان میلاد شهریار تشکیل گردید.

    احیای ریوی قلبی مجموعه­ای است از اقدامات که توسط افراد برای بازگرداندن اعمال دو عضو حیاتی قلب و ریه و رساندن خون و اکسیژن به مغز برای جلوگیری از آسیب مغزی، انجام می شود. احیای ریوی قلبی را به دو صورت اقدامات پایه­ای و اقدامات پیشرفته انجام می­دهند. CPR پایه به وسیله هر فردی بدون نیاز به وسیله پیشرفته­ای را می­توان انجام داد.

    شایان ذکر است این جلسه آموزشی ویژه کارکنان اداری و درمان بیمارستان میلاد شهریار در سالن اجتماعات بیمارستان برگزار شد. اقدامات اولیه احیا، زنجیره حیات و استفاده از دستگاه AED از موارد مطروحه در این جلسه بود.

    دکتر آقایی رئیس بیمارستان میلاد شهریار در راستای اجرای این آموزش­ها به صورت دوره­ای و مرتب، افزودند: مراکز درمانی علی­الخصوص بیمارستان­ها جایگاهی عالی برای آموزش CPR هستند و فرصتی برای بهبود میزان بقای بیماران قلبی فراهم می‌آورند. هنگامی که شما به افراد عادی  CPR را آموزش می‌دهید، درواقع دارید به آنها و خانواده آنان، ایمنی اجتماع محل سکونتشان را هدیه می دهید؛ و به آنان مهارت‌هایی می‌آموزید که می‌توانند با خود به آینده ببرند. CPR  زندگی­ها را نجات می‌دهد. گرفتن ۴۵ تا ۶۰ دقیقه از وقت کارکنان سرمایه­گذاری کوچکی است، اما بالقوه منافع بزرگی از لحاظ نجات زندگی‌ها دارد.

    خاطر نشان می­شود CPR پیشرفته نیز در ادامه روند آموزشی در این بیمارستان برگزار خواهدگشت. در پایان جلسه ضمن انجام عملی CPR با استفاده از مولاژ توسط کارکنان بیمارستان، به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

    ارسال یک پاسخ ←

ارسال یک پاسخ

لغو پاسخ

عکسها