• شهریار ، میدان بسیج ، خیابان بابابزرگی
  • 021-65271660-3
  • info@milad-hospital.ir
  • اختلال شخصیت کلاستر C در بیمارستان میلاد شهریار

    اختلال شخصیت کلاستر C در بیمارستان میلاد شهریار

    به گزارش روابط عمومی بیمارستان، جلسه ی شناسایی و تشخیص اختلال شخصیت کلاستر C با حضور متخصص روانپزشکی بیمارستان میلاد شهریار، کارکنان و پرسنل این مجموعه برگزار گردید. گفتنی است اختلال شخصیت های نوع A و B طی جلساتی جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند و این جلسه به صورت اختصاصی به بررسی اختلال شخصیت نوع C پرداخت شد.

    همانطور که در جلسات پیشین گفته شد، به طور خلاصه می توان گفت به دلیل آن که این اختلالات، مزمن و فراگیر هستند می‌توانند به اختلال جدّی در کار کرد و زندگی روزمره بیانجامند. کلاستر C نیز سه اختلال شخصیت وسواسی-جبری (نظام مند و چارچوب مدار)، وابسته و مردم گریز-پرهیزمدار را دربرمی گیرد که وجه مشترک این سه، همواره هراسان، نگران و دوراندیش بودن و محتاط، محافظه کار و مضطرب زیستن است. هرچند هر یک از این سه اجزا و ویژگی هایی از دو شخصیت دیگر کلاستر C را دارا هستند اما باید اذعان کرد که تا اندازه یی شخصیت وسواسی-جبری (نظام مند و چارچوب مدار) از دو دیگری متفاوت تر و متمایزتر به نظر می رسد.

    دکتر پژمان آقایی رئیس بیمارستان میلاد شهریار نیز که در این جلسه حضور داشتند ضمن تاکید بر لزوم وجود چنین جلساتی، حضور در این نوع کلاس ها را مفید دانسته و اذعان نمودند: طبق آمار و ارقام اختلال شخصیت اختلالی شایع و مزمن است. همانطور که در این جلسه گفته شد میزان شیوع آن در جمعیت عمومی ۱۰ تا ۲۰ درصد تخمین زده می شود و حدود نیمی از تمامی بیماران روانپزشکی دچار اختلال شخصیت هستند. بنده از تمامی متخصصین در این حوزه جهت برپایی این جسات تشکر می کنم و امیدواریم این نوع آموزش ها تداوم یابند.

    ایشان در ادامه نیز بر تشکیل این گونه جلسات و مباحث مخصوص پرسنل در جلسات متوالی تاکید نمودند و افزودند این جلسات به صورت متناوب و دوره ای برگزار می گردد.

    ارسال یک پاسخ ←

ارسال یک پاسخ

لغو پاسخ

عکسها